You're my kryptonite - Kapitel 4

Kapitel 4

Alices perspektiv

Jag drog i en av slingorna som låg runt mitt ansikte och rättade till den. Jag studerade mig själv i spegeln och drog lätt med händerna över klänningen jag hade på mig. Jag hörde hur min mamma diskuterade med min lillberor i köket på andra sidan lägenheten, jag såg framför mig hur hon rättade till min brors klädsel och såg till så att hans hår såg respektabelt ut, i alla fall enligt hennes åsikt. Väskan som jag lagt på byrån framför mig tog jag under armen och gick bort mot köket och kände mig redo att åka. Innerst inne kände jag mig lite besviken över att Harry inte kunde komma idag, men jag vägrade vara så svag, jag tillät inte  mig själv det, det sista jag skulle tänka på nu var ytterligare en kille. Jag hade fortfarande väldigt ont och var tvungen att sätta mig ner på en av stolarna i köket, jag andades ut och såg på min bror som satt mittemot mig och pillade med sin mobil. Pappa kom in i köket med bilnyckeln i högsta hugg, han tog tag i sin kaffemugg som stod på bänken och svepte det sista.
"Let's go!" han slog ihop händerna i en nöjd gest.
Vi följde efter honom till bilen och jag satte mig i baksätet snett bakom honom. Jag kände hur den molande värken kom tillbaka och jag vred mig i sätet.
"How are you feeling honey?" pappa såg på mig oroat.
"I am fine dad, it's nothing" sa jag och försökte le övertygande.
Jag tittade ut genom fönstret och såg den välbekanta byggnaden närma sig. Det pirrade till i magen och jag längtade tills jag skulle få gå därifrån med min examen.

Jag hörde mitt namn ropas upp och jag gick upp mot scenen där jag skulle ta emot mitt diplom och stipendium. Rektorn log uppmuntrande mot mig när jag tog henne i hand och för första gången på länge kände jag mig nöjd. Bortom den stora folkmassan där föräldrar, släktingar och elever trängdes stod min familj och väntade på mig, de såg alldeles lyriska ut och jag log mot dem när jag kom fram. Mamma kramade om mig och pussade mig på kinden.
"I'm so proud of you! And you got that scholarship too! It's just amazing." sa hon.
Jag kramade om min lillebror och min pappa gav mig en bukett blommor och ett litet paket.
"You can open it later hone..." sa han och log.
"Thank you" sa jag och gav honom en kram.
Jag öppnade ögonen och såg bort mot parkeringen, jag såg en välkänd figur uppenbara sig och att den kom närmare, i min riktning. Jag drog mig ur pappas grepp och gick åt sidan för att gå närmre och se ifall det verkligen var den jag trodde att det var. Harrys gängliga gestalt närmade sig och det fladdrade till i magen, jag log och såg ner på marken, varför blev jag såhär i hans sällskap? Han hade en bukett blommor i ena handen som hängde längs benet på honom, han såg glad ut och sken upp ytterligare när han fick se mig. När han var tillräckligt nära kunde jag inte låta bli att gå de få steg som skiljde oss åt och möta honom. Vi såg på varandra och log båda två, han räckte fram buketten till mig och jag tog förvånat emot den, han kramade om mig och jag kunde inte låta bli att låta den vara lite längre än väntat.
"Congratulations" sa han och avfyrade århundradets vackraste leende.
"Thank you Harry... But, I thought you couldn't come?" sa jag och såg i hans gröna ögon.
"Well, there were some change of plans and I wouldn't miss this for anything" sa han och hans ansiktsuttryck avslöjade honom.
"I am really happy you could come anyway" sa jag och log ett riktigt leende.
"My family are over there, maybe you would like to say hi?" jag tog honom under armen och gick bort mot min familj som stod och väntade på mig.
Harry och jag gick fram till dem och jag presenterade honom för min familj, min mamma sken upp och gav honom en kram direkt och oväntat så backade han inte undan utan kramade henne glatt tillbaka. Jag visste precis vilka tankar som for genom hennes huvud just nu, men den diskussionen hoppades jag på att få undvika.
"So Harry, you'll come with us to the restaurant for dinner?" sa pappa och kollade snabbt på mig för att se vad jag tyckte.
"I would love to if you'll have me" sa Harry och såg mig i ögonen.
"Of course Harry!" sa mamma och klappade honom på axeln. 
Mina föräldrar började gå bort mot bilen och gjorde sig redo för att åka och Harry och jag gick sakta bakom dem och pratade lugnt. Jag log mot honom och innan jag visste ordet av så hade någon kastat sig runt min hals, jag blundade av ren reflex och hörde sedan direkt vem det var. Rose.
"I'll see you tonight, right love?" sa hon och kollade mig i ögonen.
"I don't know... Might spend the night in with a movie and some ice-cream..." sa jag och såg skamset på henne.
"You will not!" sa hon protesterande och gestikulerade med armarna.
Hon vände sig om såg på Harry, hon blev lite förvånad och väldigt tagen av hela situationen.
"Harry Styles, right?" sa hon och såg roat på honom.
Han nickade och skrattade lite.
"Can't you make sure she comes out tonight? She should not be home on her own on a night like this" sa hon och fladdrade med ögonfransarna mot honom.
Jag himlade med ögonen och såg på henne med en allvarlig blick.
"I'll see what I can do about that" sa han och såg först på henne men sedan på mig.
Jag kände hur en svag rosa ton började ta fart på mitt ansikte och jag var tvungen att bryta vår ögonkontakt och kolla ner på marken för en sekund.
"Great, I'll see you at Funky Buddah tonight then" sa hon och blinkade mot mig och försvann sedan iväg. 
Jag stod kvar med en road min medens jag försiktigt kollade upp på Harry som log så att de små skrattgroparna visade sig.  Vi fortsatte bort mot Harrys bil och jag hoppade lätt in i passagerarsätet bredvid honom.

Harrys perspektiv

Vi kom in på restaurangen och jag följde Allie bort mot bordet där resten av hennes familj satt. Jag hälsade ännu en gång på dem och satte mig sedan bredvid Allie och tog tag i menyn som låg placerad framför mig. Middagen gick undan och jag kom bra överens med alla i hennes familj, Allie hade suttit och lyssnat för det mesta och jag hade då och då tittat diskret på henne. Det var lätt att förstå att hon hade en bra relation till sin familj och det var kul att se henne tillsammans med dem, hon var så äkta. Jag såg på när hon öppnade det lilla paketet hon fått av sin pappa, hon tog långsamt av pappret, nästan som att hon var rädd att det skulle gå sönder ifall hon var för våldsam. Hon lirkade upp en liten kedja där det hängde en liten uggla, hon såg på det med en känslosam blick.
"Can you help me put it on?" sa hon och såg på mig.
Jag nickade och tog emot halsbandet, hon vände ryggen mot mig och lyfte undan håret. Jag studerade hennes nacke när jag satte kedjan runt hennes hals, upptäckte att hon hade ett litet födelsemärke precis i mitten av nacken och log för mig själv. Hon tog tag i ugglan och såg på mig med en tacksam blick och vände sig sedan mot sin pappa. Hon ställde sig upp och gick till honom och gav honom en ordentlig kram.

Vi hade sagt hejdå till Allies familj och satt i bilen på väg hem till mig.
"You're going to make me go out tonight, aren't you?" hon tittade på mig med ett finurligt leende.
"Yes, and I'll come with you" jag såg på henne.
"You really don't have to you know... I'll be fine at home." hon tittade ut genom fönstret.
Jag visste att någoting störde henne, som bekymrade henne men jag kunde inte förstå vad.
"I want to, it will be fun!" sa jag och vred upp volymen på radion och I need your love med Calvin Harris och Ellie Goulding spelades högt i bilen och jag dansade fjantig med.
Hon skrattade och slog mig lätt på armen. 

Alices perspektiv

Jag kunde helt enkelt inte säga nej när han höjde volymen på radion och dansade med, dessutom att han ville följa med fick mig att hitta ännu en anledning till att inte säga nej. Han svängde upp på en bekant väg och snart stannade han bilen utanför sitt hus. Vi gick ur och kom in i huset, vi möttes av tjoande och jag förstod direkt att de andra killarna var här. Harry gick före mig när vi kommit in i vardagsrummet där de andra satt i soffan och spelade TV-spel.
"Hi lads!" sa Harry och satte sig bredvid Liam i en av sofforna.
Jag ställde mig bakom soffan och kollade intresserat på TV:n och på det spel de spelade. Louis ställde sig plötsligt upp och pausade spelet, han gick fram emot mig med öppna armar och jag såg på Harry med en förvirrad men road blick.
"Congratulations on your graduation Allie!" sa han och slog armarna omkring mig.
"Thanks Louis!" sa jag och kramade honom tillbaka.
De andra grattade och kramade mig också och jag stod där road och tog emot dem en efter en, jag slängde en blick mot Harry som såg på mig, jag log mot honom och hans ögon sken upp.
"So lads, we are going out tonight!" sa Harry och tittade på de andra.
"YEAH!" sa Niall och gav Harry en high-five.
Jag skrattade och Niall la armen om mina axlar.

Vi anlände till klubben, vi satt i bilen allihopa, killarna var glada och pratade högt och i munnen på varandra. En av deras säkerhetsvakter öppnade bildörren och de tog sig ut en efter en, Harry började röra sig utåt men stannade tvärt upp när han hörde skriken utanför, jag kände hur han började fingra med min hand och tog ett fast grepp i den och tog med mig ut. Vi möttes av massor av kamerablixtar och skrikande fans, men Harry fortsatte gå framåt med bestämda steg med mig efter sig. Vi kom in på klubben och jag såg de andra killarna redan igång med drinkar och öl längre in i klubben. Harry släppte min hand och jag tog tag i den och klappade lätt över handryggen, jag mötte hans blick och han log.
"You want something to drink?" sa han.
"Uhm... I would like a strawberry daiquiri" sa jag och följde honom till baren.
Han beställde åt oss och gick sedan bort mot de andra killarna som stod i en klunga och pratade med diverse människor. Jag vände mig om och såg ut mot dansgolvet och letade efter Rose, jag gick bort mot andra änden av klubben och letade men hittade henne inte. Jag gick bort mot toaletterna och där av alla ställen ser jag henne, jag smyger upp bakom henne och nyper till i sidorna på henne och hon rycker till. Hennes mörkar hår piskar till mig i ansiktet när hon vänder sig om med en snabb rörelse. Hon kramade om mig när hon fick se att det var jag, jag skrattade när hon tog tag i min hand om snurrade mig runt och skådade min klädsel.
"I like it!" sa hon och nickade stolt mot mig.
Vi gick tillsammans till baren och Rose beställde in shot efter shot, jag kände hur alkoholen sakta men säkert tog över största delen av mig.
"I see how Harry looks att you Allie... You should go get that" sa hon och såg mig allvarligt men samtidigt med glimten i ögat.
"No, it's nothing like that Rose... we're just friends" jag tittade bort mot honom när jag sa det.
"I don't believe that for a second, come on!" sa hon och tog tag i min hand och drog bort mig mot Harry och de andra killarna.
"Allie here would like to dance with you Harry..." sa hon när vi stannade framför honom.
Han såg roat på mig och jag såg plågat på honom och han förstod vad som pågick. Han ställde ifrån sig drinken på ett bord och tog min hand. Jag gick med honom ut på dansgolvet och jag kände hur rytmen spred sig mellan oss. Konstigt nog så var det samma låt som vi lyssnat på tidigare i bilen, I need your love, vi rörde oss till musiken och jag nöjt av att ha Harry så nära mig då det var trångt på dansgolvet, då och då blev vi tillputtade och dunkade in i varandra. Jag skrattade och vi dansade tills låten var slut för att sedan gå tillbaka till de andra, jag kunde inte slita blicken från honom och jag var tvungen att bita mig själv i tungan för att inte kasta mig över honom, jag visste att det var alkoholens makt över mig. Klockan hade blivit mycket och jag hade blivit alldeles för berusad för mitt eget bästa, och egentligen visste jag inte varför jag druckit mig så berusad som jag faktiskt gjort men det var skönt att bara släppa allt för en kväll. Jag satt i en av sofforna och kände hur sömnen kom allt närmare och för en sekund så försvann jag bort för att sedan vakna av att någon tog mig under armen och ställde mig upp.
"Allie? Can you stand up?" hörde jag Harrys röst säga.
Jag nickade sakta och försökte skärpa till mig för att kunna gå med honom ut ur klubben. Jag skämdes något otroligt men förstod att jag var tvungen att ta emot hans hjälp eftersom jag skulle somnat och blivit kvar på klubben annars. Jag vaknade till av att bilen bromsade in och stannade.

Harrys perspektiv

Jag gick runt bilen och tog tag under Allies arm för att få med henne in i huset, jag förstod snart att hon inte kunde gå alls så jag lyfte upp henne och bar henne in. Jag tände lampan i hallen och gick sedan upp för trappan till mitt sovrum, jag satte ner henne i fåtöljen medens jag drog av överkastet av sängen. Jag tog av henne skorna och la henne sedan under täcket i sängen, jag satte mig bredvid henne och tog bort en hårslinga som hamnat i ansiktet på henne. Hon mumlade något och hon såg så sårbar ut och det smärtade mig att jag inte visste vad som bekymrade henne. Jag tittade på henne och beundrade hennes ansikte och alla dess former, jag log för mig själv när jag tänkte på kvällen. Jag pussade henne på pannan innan jag började gå ut ur rummet.
"Good night..." viskade jag ut i mörkret innan jag stängde till dörren. 
 
 

Sådär! Kapitel 4 är klart, och jag ber om ursäkt för att det inte kom när det skulle! Hoppas på att kunna skiva så mycket som möjligt av kapitel 5 imorgon så att det går lite fortare för mig att få upp det här. x 

Kommentarer
Postat av: Anonym

länkbyte?

onedfffanfic.blogg.se

hur många läsare har du per dag?

2013-06-25 @ 23:51:35
Postat av: Matilda

Bra början ! Längtar till att få läsa mer av den !

2013-06-26 @ 11:37:50
Postat av: wilma

Å gud, måste säga att jag inte kan vänta tills nästa kapitel kommer upp, blev jätte glad när jag tittade in här och fick en super novell! :)

2013-06-26 @ 12:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0