You're my kryptonite - Kapitel 3

Kapitel 3

Alice perspektiv

Jag vaknade utvilad morgonen därpå, trots det så kände jag inte alls för att kliva ur sängen. Min kropp värkte och jag visste varför, jag visste också att det förmodligen inte var någon bra idé att träffa Harry men samtidigt så skulle det vara bra med sysselsättning. Jag gick ut i köket och satte på vattenkokaren, tog fram en temugg och gjorde i ordning mitt favoritte. Jag kollade ut genom fönstret och skådade den inte så värst trafikerade allén utanför, konstaterade att träden längs vägen faktiskt blivit gröna. Vattenkokaren klickade till och jag reagerade med ett ryck. Trots att jag inte ville det så gled mina tankar iväg till William och tankarna på hur det skulle ha blivit, hur vårt barn skulle sett ut. Jag förbannade mig själv för att ens tänka så, jag hade lovat mig själv att släppa det, en gång för alla. Mobilen som låg på bordet framför mig pep till och jag var snabb med att kolla vem som hört av sig.
From: Mum
Hi honey, how are you? Looking forward to seeing you next week, so proud of you graduating! Is there anything I should bring except for the things we've talked about?
Big love, mum. xx
Jag log åt tanken att mamma var så stolt över mig, jag hade ju bara läst en utbildning på ett år inom engelsk konst här i London. Jag la ifrån mig mobilen och gick mot badrummet och satte på duschen, jag njöt av värmen och stod där inne länge bara för att njuta. Spegeln var alldeles immig när jag klev ut och jag försökte torka bort det värsta med handen, jag såg min spegelbild och mötte mina bruna ögon, håret låg slickat runt huvudet och jag konstaterade att jag såg ut som en dränkt katt, inget vidare. Jag gick ut i köket igen och satte temuggen mot läpparna för att snabbt upptäcka att det inte var speciellt varmt längre, jag satte besviket ner muggen på bordet igen. Jag tryckte på knappen på mobilen och upptäckte ännu ett sms.
From: Harry
Hi, we are meeting today, right?
To: Harry
Sure!
Min blick återvände till mobilen när den pep till.
From: Harry
Good! I could come get you.
To: Harry
That would be great, when?
From Harry:
I'll be there in 30 min.
Jag kollade på klockan och insåg att jag helt plötsligt hade bråttom. Jag skyndade in i sovrummet och sköt snabbt upp dörrarna till garderoben, jag rev runt bland kläderna och fick tag i något som fick duga. Jag fönade håret lite snabbt så det hann inte riktigt torka men med tanke på vädret så antog jag att det skulle göra det ändå. Jag var klar 5 minuten innan Harry skulle komma och jag stod i köket och blickade ut på gatan och väntade på att han skulle dyka upp vilken sekund som helst. Jag såg en bekant svart bil stanna intill vägen och jag klev ut genom dörren och gick mot den. Harry log när jag öppnade dörren och jag satte mig bredvid honom, jag såg honom i ögonen och undrade för en sekund vad jag höll på med.
"Hello." fick jag fram kort och han skrattade för sig själv.
"What?" sa jag och såg frågande på honom.
"Well... don't know how to say this... but you have some toothpaste there..." sa han och pekade på min haka.
Jag fällde frustrerat ner solskyddet med en spegel i och skådade min tandkrämsklädda haka, jag skattade åt mig själv och försökte desperat att få bort det med fingret.
"Where're we going?" frågade jag när jag märkt att Harry börjat köra.
"I have to be somewhere, so you'll have to come with me" sa han och kollade snabbt på mig.

Harrys perspektiv

Jag svängde vant in på den lilla vägen som ledde upp mot grindarna. Grindarna gled upp när jag hade knappat in koden och jag fortsatte upp mot det röda tegelhuset längre upp. Jag kollade på Allie och såg att hon var aningen förvirrad över vart vi var på väg. Jag parkerade bilen utanför huset och såg Nialls och Louis bilar parkerade där. Jag klev ur bilen och såg att Allie gjorde samma sak, hon såg sig omkring och slöt upp vid min sida. Jag öppnade dörren och lät henne gå in först för att sedan visa henne vägen in mot studion och de andra killarna.
"Is this the scene when you'll murder me?" sa hon skämtsamt.
Jag skrattade åt henne och skakade på huvudet.
"Yeah, that was my whole plan with this." sa jag och puttade till dörren med Allie tätt i hälarna. 
Vi mötte Louis och Nialls ansikten som sken upp när de såg att det var jag som kom in genom dörren och de blev förvånade när det fick syn på Allie. De såg på mig förstående eftersom jag berättat om henne och de förstod att det var hon som var med mig. Liam och Zayn kom också in i rummet och gick fram emot oss med leenden.
"This is Alice, or Allie... " sa jag och såg på killarna.
De sken upp en efter en och gick fram till henne för att presentera sig.
"I'm Niall!" sa Niall och sträckte fram handen för henne att hälsa.
"Hi Niall!" sa hon och skrattade åt honom.
" I am Liam. Nice to meet you!"
" I am Louis... heard that you didn't know much about us... deeply disappointed" sa han och blinkade mot henne.
Hon skrattade och erkände att hon faktiskt inte hade speciell stor koll på oss överhuvudtaget.
"Last but not least, this is Zayn" sa jag och Zayn tog tag i hennes hand för att hälsa.
"So, lads, are you done here? Thought we were going over to my place?" sa jag och såg på de andra.
Niall nickade ivrigt och alla gick ut mot bilarna. Vi åkte under tystnad i bilen, men det behövdes inga ord just nu, det var överflödigt. Hon satt och kollade ut genom fönstret och hennes hår fladdrade lätt i vinden från fläkten framför henne.

Alice perspektiv

Harry stannade bilen framför ett vitt vackert hus och jag klev ur och såg på huset med öppen mun.
"Your house is so nice Harry!" sa jag och såg på honom.
"Thanks, I really like it, it can be quite lonely sometimes tough." sa han.
Han gick framför mig mot dörren och låste upp den lätt och vi gick in. Jag möttes av en välinredd hall följt av en fantastiskt fin matsal som hade fönster i taket där det hängde ner en stor lampa över bordet. Han visade mig runt och vardagsrummet låg i vägg med matsalen och köket var så fint att jag direkt ville sätta igång att laga mat. På övervåningen låg det tre sovrum varav ett var Harrys och ett stort badrum med jacuzzi, som såg väldigt lockande ut. Vi hörde hur den andra kom in genom dörren, de var högljudda och skrattade, precis som de varit när jag först träffat dem. De hade med sig massa mat och de satte sig vid det stora bordet i matsalen och dukade upp kartong efter kartong. Jag gick ut i köket och öppnade alla luckor jag kunde i jakt på tallrikar och bestick. Jag hörde hur någon kom gåendes in i köket och harklade sig bakom mig. Jag vände mig snabbt om och mötte Harrys blick, han hade ett finurligt leende på läpparna.
"You find anything?" han skattade.
"Yeah, it is mostly the same in all kitchens... I found plates and silverware too..." sa jag och log ett stolt leende.

Vi gick ut till de andra och jag ställde fram tallrikarna och la besticken på bordet. Jag upptäckte under tiden vi åt att det var hysteriskt roligt att titta på Niall när han åt, jag kunde inte låta bli att skratta åt honom där han tog tugga efter tugga och var helt fokuserad på maten. Det slutade med att vi allihop satt och skrattade åt Niall när han åt och snart var han också med i det hela. Killarna var otroligt roliga att umgås med och jag kom bra överens med varenda en av dem, vilket förvånade mig. Det började bli sent och jag och Harry satt ute på terrassen och såg på de andra killarna när de sprang omkring efter en fotboll.
"I'll be graduating from my art school next week... I was just wondering if you would like to come" sa jag och fortsatte kolla rakt fram.
"Oh, which day?" frågade han.
"On Thursday, I get it if you can't come" fortsatte jag och vände blicken mot honom.
"Uhm, I'm unfortunately busy then... but I would really want to go if I could! Just so you know..." sa han och såg på mig ursäktande.
"It's okay Harry, I guessed that you would be busy"sa jag och log mot honom.

När Harry skjutsat mig hem och jag äntligen lagt mig i min säng så vandrade mina tankar iväg till honom. Jag visste att vi bara var vänner och jag var förvånad att vår vänskap kommit så lång på så pass kort tid, jag kände att jag kunde prata med honom på ett sätt som jag absolut inte skulle kunnat med vem som helst. Jag klickade upp twitter och hittade fem nya följare, jag log vid tanken av att de tagit sig tid att följa mig på twitter. Jag såg också att Harry skrivit på twitter:
"Had a great time with the lads and @allie_ashford today!"
Jag favoritmarkerade den och la sedan mobilen bredvid mig på bordet vid sängen. Strax därefter började min mobil plinga hysteriskt och mitt uppe all frustration över att inte kunna somna på grund av det, tog jag upp mobilen och såg att det var fullt av notiser från twitter. Jag klickade på en av dem och kom direkt till min profil, 2654 nya följare, jag drog efter andan och var tvungen att blinka några extra gånger för att vara säker på att jag sett rätt. Jag förstod självklart varför men på något sätt ändå inte, allt det här var nytt för mig

 

Där har ni det tredje kapitlet, förlåt att det tagit tid men jag har inte haft tid att lägga upp det här helt enkelt, det är viktigt för mig att vara "i fas" med kapitlen innan jag lägger upp dem här, så att jag helst har ett eller två kapitel på lager liksom. Lägger upp kapitel 4 imorgon! x 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0